Blogul s-a mutat.

Vei fi redirecţionat automat la noul site. Dacă acest lucru nu se întâmplă, accesează
http://www.ideiurbane.ro
şi updatează-ţi bookmark-urile.

joi, 2 decembrie 2010

Bulevardul nou, intersectia Berzei - Mircea Vulcanescu

"Plimbarea" inceputa pe noul bulevard Buzesti-Berzei se continua cu un nou episod. Dupa ce ne-am uitat la detalierea zonei de la Vasile Parvan pana la Mircea Vulcanescu, am ajuns la intersectia Berzei cu Mircea Vulcanescu. Aici au decis proiectantii ca este locul perfect pentru o intersectie importanta unde se vor realiza mai multe demolari pentru creearea unui nod de circulatie important si poate a unor spatii publice demne de acest nou bulevard.
Sa vedem mai intai cum va arata zona propusa pentru dezvoltare.
Puz-ul propunerii noului bulevard ne arata cum va evolua aceasta intersectie. Este vorba de o intersectie circulara cu trecerea circulatiei principale prin mijlocul unor spatii verzi propuse. Prin aceasta forma s-a dorit realizarea legaturilor cu bulevardul Garii de Nord (noua prelungire a acestuia) si astfel solutionarea simpla a unei intersectii in care converg mai multe artere. De ce s-a ales acest loc pentru legatura cu bulevardul Garii si nu zona Pietii Matache unde exista mai mult spatiu liber si cladirile demolate ar fi fost mai neinsemnate, nu pot sa spun. Poate ca spatiul public propus printr-o solutie cu intersectia in zona Matache ar fi generat o imagine mai interesanta si o salvare a unor cladiri monument (Piata Matache de exemplu).
In aceasta propunere vedem o intersectie care nu incearca sa rezolve si regelementare modului de construire. Demolarile unor cladiri si exproprierile vor conduce la imposibilitate de construire pe unele parcele, dimensiunea lor fiind atat de mica. Ce am remarcat este o propunere de intersectie, amplasata arbitrar, care va genera acelasi tip de probleme ca in cazul marilor santiere de largire a bulevardelor din perioada anilor 70-80. Se propun doar largiri si limite de construire la bulevard fara a veni cu o informatie in ce priveste spatiile rezultate in spatele acestor fronturi si modul in care acestea vor fi construite.
Pe planul cadastral am marcat cladirile ce vor fi demolate in aceasta zona. Cu galben sunt cladirile care vor fi demolate, cu maro cladirile ce vor fi demolate, dar la care nu am putut face poze din cauza accesului dificil. Doua imobile din aceasta zona sunt "neidentificate". Primul imobil, Str. Berzei nr. 89, marcat cu portocaliu, va fi sigur demolat, dar nu este trecut pe lista de exproprieri din hotararea de guvern.Update: imobilul a fost expropriat mai demult (vezi aici), proprietarul a fost despagubit (5752-03.12.2008).
Al doilea imobil, cel marcat cu verde, va fi si el demolat, dar nu am reusit sa identific exact numarul cadastral, cladirea putand apartine de Str. Berzei nr. 74 sau de Str. Mircea Vulcanescu nr. 85.
Demolarile de pe strada Baldovin Parcalab(parte din prelungirea bulevardului Garii de Nord):
Str.Baldovin Pârcălab nr. 16(este posibil ca imobilul sa nu fie totusi afectat de demolare si doar o parte din parcela sa fie expropriata)

Str.Baldovin Pârcălab nr. 18

Demolarile de pe strada Cameliei(parte din prelungirea bulevardului Garii de Nord):
Str.Cameliei nr. 20

Str.Cameliei nr. 22

Str.Cameliei nr. 24

Demolarile de pe Intrarea Baldovin Parcalab(parte din prelungirea bulevardului Garii de Nord). Avem doar o singura poza de pe aceasta intrare datorita accesului dificil. Celelalte imobile demolate sunt Intrarea Baldovin Parcalab nr 7, nr 7A, nr 7B si nr 9:

Intr. Baldovin Pârcălab nr. 11

Demolarile de pe strada Mircea Vulcanescu (parte din intersectia noua):
Str. Mircea Vulcănescu nr. 68

Str. Mircea Vulcănescu nr. 68A

Str. Mircea Vulcănescu nr. 70
Str. Mircea Vulcănescu nr. 72
Str. Mircea Vulcănescu nr. 81
Str. Mircea Vulcănescu nr. 83
Str. Mircea Vulcănescu- imobil marcat cu verde pe planul cadastral, va fi si el demolat, dar nu am reusit sa identific exact numarul cadastral, cladirea putand apartine de Str. Berzei nr. 74 sau de Str. Mircea Vulcanescu nr. 85.

Str. Mircea Vulcănescu nr. 87
Str. Mircea Vulcănescu nr. 87A
Demolarile de pe strada Berzei (parte din intersectia noua):
Str. Berzei nr. 70

Str. Berzei nr. 74

Str. Berzei nr. 78

Str. Berzei nr. 81

Str. Berzei nr. 82

Str. Berzei nr. 83

Str. Berzei nr. 84

Str. Berzei nr. 89, marcat cu portocaliu pe planul cadastral, va fi sigur demolat, dar nu este trecut pe lista de exproprieri.

Str. Berzei nr. 91A

Str. Berzei nr. 93A+B

Str. Berzei nr. 95

Str. Berzei nr. 97

 Aceste cladiri inca mai sunt astazi in picioare sau mai bine zis in cazul unora, in starea in care au fost aduse de proprietari, chiriasi sau altii care le-au folosit. Intrebarea s-ar pune de ce a ajuns o zona centrala in aceasta stare si daca solutiile de revitalizare vor fi intodeauna in orasul nostru cele de demolare? Daca ne uitam pe primul articol al lui Raiden despre zona putem ajunge la concluzia ca orice loc din oras ar putea fi "supus" acestui tip de dezvoltare. Faptul ca nu s-a gandit inca nimeni sa demoleze si sa largeasca axa est-vest a orasului, doar ca exemplu, este in mod evident doar un noroc. Poate ca la un moment dat se va decide cineva sa se darame toata intersectia de la Universitate pentru a se largi carosabilul. Poate o astfel de "strategie" ne va aduce in oras numai "evolutii" ca bulevardul Victoria Socialismului. Multi ar fi mandri de astfel de realizari.

UPDATE: ARTICOLE CU ZONA BUZESTI - BERZEI - URANUS
1.Buzesti - Berzei - Uranus, bulevard nou
2.Bulevardul nou, de la Vasile Parvan la Mircea Vulcanescu
3.Bulevardul nou, intersectia Berzei - Mircea Vulcanescu 
4.Bulevardul nou, de la Piata Matache la Occidentului
5.Buzesti - Berzei - Uranus...o concluzie

ARTICOLE RAIDEN CU ZONA NOULUI BULEVARD 
1.Buzesti-Berzei: Recviem (1)
2.Buzesti-Berzei: Recviem (2)

7 comentarii:

abracadabra spunea...

Multe din casele de acolo nu au mare valoare si zona nu este o bijuterie arhitecturala. Totusi sunt total de acord cu tine in ceea ce priveste lipsa de viziune vis-a-vis de imposibilitatea construirii unui nou front de cladiri. Probabil ca vor realiza prostia si vor continua demolarile. Oricum aproape tot ce este intre Mircea Vulcanescu, Berzei si Dinicu Golescu risca sa dispara in urma unui efect de domino.

popescu spunea...

@abracadabra...nu stiu exact ce inseamna "bijuterie arhitecturala", dar pot spune ca orice zona, dar absolut oricare, poate fi adusa la stadiul de zona cu valoare, asta daca esti pregatit sa investesti in urma unui proiect serios cu o strategie pe termen lung...daca as gandi strict din punct de vedere al investitiei as fi cumparat un teren in spatele viitorului bulevard, teren care prin demolarile efectuate sa devina brusc o parcela cu iesire la bulevard :)...vom vedea in timp cine a avut "norocul" sa faca asta :), dar este absolut clar ca se va construi haotic si in zonele adiacente...unele lucruri nu se fac prost degeaba :)

ADRIAN spunea...

apropos de "haotic" ... abia astept sa ajungi la tronsonul "modernizat" dintre Titulescu si Polizu :))

popescu spunea...

@Adrian...sa nu anticipam "concluzia" mea :), caci cred ca e nevoie si de o concluzie si este legata de zona aia

lecitina spunea...

@popescu - cred ca ai perfecta dreptate in concluziile pragmatice. probabil nu vom avea mult de asteptat in a-i vedea pe cei care "au tras lozul castigator".Asta ca sa nu mai discutam de cresterea cotei terenului odata cu finalizarea proiectului primariei.

popescu spunea...

@lecitina...nici nu cred ca are importanta exact cine :)...pana la urma este absolut normal ca in urma unei investitii sa creasca valoarea zonei, dar depinde cum analizam cresterea asta si ce urmarim prin investitie

Anonim spunea...

Da, este o idee buna largirea axei est-vest a orasului. Cu totii stim ce coloane se creaza la Universitate. Din moment ce axa nord-sud a fost largita in anii '30 si n-a comentat nimeni despre "bijuteriile arhitectonice" demolate, nu vad de ce se continua mentinerea intersectiei de la Universitate la nivelul anilor '70. Deocamdata, trebuie largite strazile adiacente viitorului bulevard diametral, altfel vom avea parte si pe el de aceleasi coloane ca la Universitate. Trebuie largita Mircea Vulcanescu, Occidentului (ar fi o idee buna reconstruirea pietei Buzesti ca un sens giratoriu), Calea Grivitei si str. Stirbei Voda. Faptul ca o parte din str. Stirbei Voda a fost largita si alta nu, va crea de asemenea coloane in trafic. Traim in secolul 21, daca dorim conservarea istoriei ar trebui sa ne indreptam atentia in orasele din Ardeal si Moldova, unde chiar avem istorie.