Blogul s-a mutat.

Vei fi redirecţionat automat la noul site. Dacă acest lucru nu se întâmplă, accesează
http://www.ideiurbane.ro
şi updatează-ţi bookmark-urile.

sâmbătă, 12 martie 2011

Transport public 2 - o colaborare intre bloguri

Plecand de la premiza ca reteaua de transport public este solutia pentru traficul unui oras, iar discutiile deschise pe aceasta tema vor schimba in timp chiar si mentalitatea locuitorilor, avem o noua propunere in cadrul proiectului comun despre transportul public in Drumul Taberei. Prima propunere a lui Hungry Mole am anuntat-o deja acum ceva vreme, iar acum a venit timpul sa-si prezinte Adrian ideea sa. 
METROU de DRUMUL TABEREI este propunerea lui Adrian si ne prezinta o imagine diferita pentru un mijloc de transport in zona Drumul Taberei. 
Sustin ideea metroului aerian, suspendat la o inaltime de circa 6 m, pe o structura metalica fundata pe spina verde (sau cu fantani) a traseului pe care l-am indicat pe plan.
Acest metrou cred ca ar fi mult mai ieftin decat cel propus de autoritati in varianta clasica de tub ingropat. Tubul ingropat este justificat in orase aglomerate, cu centre istorice dense si cu strazi inguste unde o astfel de solutie nu ar fi posibila fara demolari masive. In situatia noastra, spatiul este destul de larg pentru a nu face astfel de sacrificii si prin urmare nu cred ca se justifica ingroparea liniei.
Suspendarea sa are mai multe avantaje:
1. Asigura detasarea totala de traficul rutier de la sol
2. Asigura posibilitatea creerii unor statii in care accesul este controlat deci contorizat si taxat ca la orice statie de metrou obisnuita
3. Poate oferi posibilitatea ca rularea sa se faca nu pe sine metalice clasice pentru tramvai ci pe roti cu pneuri (metrul din Paris are asa ceva) sau, in varianta mai soficticata, pe perna magnetica - ambele variante reducand vibraftiile si zgomotul.
4. Ofera pretextul unor traversari pietonale mai complexe in intersectiile dificile:


Lista cu toate articolele-propuneri: 
3.Terminal la Piata Unirii detalierea propunerii lui Hungry Mole
4.Statie in Drumul Taberei la Favorit detalierea propunerii lui Adrian.

4 comentarii:

ADRIAN spunea...

scurta lista ! :))
stii ca exista mentalitatea printre sustinatorii demolarilor lui Oprescu conform careia ONGurile ar fi trebuit sa vina de mult cu propuneri, poate cu bani de acasa ca sa revitalizeze strada Buzesti si sa salveze Hala Matache :)
asa ma aflu si eu aici, sa bifez o propunere ca sa nu zica pe urma Udriste ca el n-a avut ce face, ca nu i-a zis nimeni ca un metrou care nu e scufundat ar fi posibil (mai ales ca vad prin propunerea oficiala ca traseul e prin vechea mlastina a Cismigiului !) asa ca afacut si el ce-a putut numai sa cheltuie banii :))
Hai cu comentatul!

muzeul virtual al apei ploiesti spunea...

Subscriu in totalitate la aceasta idee...ca simplu student, am vazut in '77 cat de dificila si costisitoare era varianta subterana cu scutul...in plus, cei ce folosesc metroul aerian nu mai au nici senzatia aceea de apasatoare claustrofobie...si nu ma refer doar la Bercea Mondial...

popescu spunea...

@Adrian...on-topic: stai ca studiez solutia si incep sa comentez imediat :) si off-topic: si eu sustin ca ong-urile ar trebui sa vina cu propuneri chiar daca nu sustin actualele demolari...prin propuneri nu inteleg proiecte tehnice, dar ceva in genul ce facem s-ar putea propune
@muzeul...te invit sa comentam impreuna pe blogul lui Adrian, aclo unde este toata propunerea explicata :)

ADRIAN spunea...

@Popescu: off-topic iti spun ca acele pareri despre ONGisti sunt exprimate nu in sensul pe care il dai tu ci in sensul ca ei ar trebui sa faca ce nu face autoritatea! In fond, autoritatea de aceea e autoritate - ca sa gestioneze problemele societatii nu sa astepte propunerile ONGsistilor care pot fi sau pot sa nu fie! Ei sunt PLATITI ca sa genereze sau sa stimuleze aparitia propunerilor. De exemplu, dl. Udriste propune, dupa cum rezulta din planul pus la mine, un metrou subteran care subtraverseaza gradina Cismigiu. Pai nu stie ca ala e un teren mlastinos, un teren unde s-au adunat intotdeauna apele freatice in drumul lor catre Dambovita? Deja metroul actual a creat o problema freatica; ce ar fi oare o bariera in calea apelor pe acolo pentru fondul construit aflat la nord de aceasta? Cam tragic pentru terenurile lor de fundare! Asta da propunere "generoasa" si financiar in sine si financiar in pagube ulterioare!